آخرین بروز رسانی: 22ام فروردین, 1402توسط

بررسی خودروی تیگو 8 پرو مکس + مشخصات فنی

بررسی Chery Tiggo 8 Pro Max برند چری در بازارهای خودروی داخلی تقریبا نامی آشنا شده است و طیف کاملی از شاسی بلندهای کاربردی را از کراس اوورهای کوچک گرفته تا 7 سرنشین سایز متوسط معرفی کرده است. از تازه‌ترین خودروهای برند چری، تیگو 8 […]

بررسی Chery Tiggo 8 Pro Max

برند چری در بازارهای خودروی داخلی تقریبا نامی آشنا شده است و طیف کاملی از شاسی بلندهای کاربردی را از کراس اوورهای کوچک گرفته تا 7 سرنشین سایز متوسط معرفی کرده است. از تازه‌ترین خودروهای برند چری، تیگو 8 پرو مکس(Tiggo 8 Pro Max) است که به تازگی در ایران معرفی شده است. این خودرو را تا حدودی نسخه‌ی دو دیفرانسیل تیگو 8 پرو می‌توانیم محسوب کنیم که توسط گروه مدیران خودرو و تحت برند فونیکس(Fownix) در ایران عرضه می‌شود. در ادامه به بررسی خودروی چری تیگو 8 پرومکس خواهیم پرداخت.

چری به عنوان یک شرکت خودروسازی چینی از چندین سال گذشته در ایران شروع به فعالیت کرده است و از محصولات جالب توجه آن در این روزها چری تیگو 8 پرو مکس است. همانطور که می‌دانید در چندین سال گذشته، تولید و واردات خودروهای چینی در ایران به سمت شاسی‌بلندهای کراس اوور با ظاهری مدرن و فوق‌العاده مجهز میل پیدا کرده و مشتریان را به وجد آورده است.

طراحی Fownix Tiggo 8 Pro Max

Tiggo 8 pro max Front View

در نگاه اول، به نظر نمی رسد که مدل مکس چری تیگو 8 پرو، تفاوت خاصی با بقیه سری 8 پرو داشته باشد. چری تیگو 8 پرو مکس ساختار عضلانی قوی و خاصی دارد که به این خودرو شکلی منسجم و یکپارچه می‌دهد. جلوپنجره‌ی خاص و مشبک و همچنین چراغ های باریک LED، جلوه ای تهاجمی به این سری از تیگو 8 داده است. طراحی کلی تیگو 8 پرو مکس به شکل کلی تفاوت‌های اندکی با تیگو 8 پرو دارد.

نمای جانبی این خودرو تغییر گسترده‌ای نسبت به سری قبلی آن یعنی تیگو 8 پرو نداشته و در نگاه اول تغییر خاصی در مقابل چشمان ناظر ندارد. پس در این بخش چری تلاش چندانی برای ایجاد تغییرات در طراحی جانبی این خودرو انجام نداده است.

فضای داخلی خودروی تیگو 8 پرو مکس

Tiggo 8 pro max Interior

تیگو 8 پرو مکس نیز دارای صفحه‌ی مالتی مدیای یکپارچه با صفحه‌ی کیلومتر شمار است و همچنین این خودرو فضای کافی و زیادی را به عنوان یک خودروی خانوادگی نیز تامین می‌کند. طرح و رنگ کابین داخلی تیگو 8 پرو مکس از نکات مثبتی است که می‌توان به آن اشاره کرد. علاوه بر موارد گفته شده، سانروف تمام قد نکته‌ی دیگر کابین این خودرو از چری است که نور زیادی را به داخل می‌دهد و فضایی دلپذیر را به سرنشینان ارائه می‌دهد.

چیز دیگری که تا به الان متوجه شده‌اید سه ردیفه بودن این خودرو است و در واقع خودروی چری تیگو 8 پرو مکس برای 7 سرنشین طراحی شده و دارای 3 ردیف صندلی است. اما ردیف سوم برای افراد کوتاه قد طراحی شده است.

تفاوت تیگو 8 پرو و تیگو 8 پرو مکس

ظاهری Tiggo 8 pro

در این بخش به تفاوت‌های اصلی این دو خودرو می‌پردازیم. خودروی تیگو 8 پرو و تیگو 8 پرو مکس علاوه بر تفاوت‌های ساختاری و طراحی خود، دارای تفاوت‌های فنی خاصی نیز هستند. فونیکس تیگو ۸ پرو مکس دارای موتور ۴ سیلندر و ۲ لیتری توربوشارژ است که سیستم پاشش سوخت مستقیم را داراست و قدرتی تقریبا برابر با ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور نیروی ۳۹۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

نکته‌ی جالب توجه دیگری که برای خرید نسخه‌ی پرو مکس تیگو 8 مد نظر خریداران باید قرار بگیرد، AWD و یا همان دو دیفرانسیل بودن این خودروی محبوب است.

برای پرداختن به تفاوت در مشخصات ظاهری این دو خودرو، تفاوت‌هایی جزئی و اندکی وجود دارند که در سپر جلو، چراغ عقب، 4 تایی شدن سر اگزوزهای خودرو، و جلوپنجره‌ی جدید قابل مشاهده است.

فروشگاه: سینی زیر موتور تیگو 5

قیمت فونیکس تیگو ۸ پرو مکس در بازار

Tiggo 8 pro max Side View 2

آخرین قیمت خودروی تیگو 8 پرو مکس توسط شرکت مدیران خودرو در بهمن سال امسال(1401) در حدود 2 میلیاردو 280 میلیون تومان اعلام شده است.

مشخصات فنی تیگو ۸ پرو مکس

  •         نام خودرو: فنی تیگو ۸ پرو مکس
  •         کشور سازنده: چین
  •         سال (طراحی): اواخر 2021
  •         موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه
  •         حجم موتور: 2000 سی سی
  •         انتقال نیرو: دو دیفرانسیل
  •         حداکثر قدرت: 250 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  •         حداکثر گشتاور: 390 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
  •         جعبه دنده: 7 سرعته اتومات(دو کلاچه)
  •         شتاب 0 تا 100: 7.8 ثانیه
  •         حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت
  •         وزن: 1712 کیلوگرم
  •         اندازه (میلیمتر): 4772 طول – 1860 عرض – 1745 ارتفاع
  •         فاصله بین دو محور: 2710 میلیمتر
  •         مصرف سوخت: 5.6 تا 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر
  •         حجم باک: 51 لیتر
  •         استاندارد آلایندگی: یورو 6

خودروهای هم رده‌ی تیگو 8 پرو مکس در بازار ایران

تیگو 8 پرو مکس

در حال حاضر و در بازار فعلی خودروها در ایران، تنها سه خودروی دو دیفرانسیل و شاسی بلند بازار وجود دارند که در رتبه‌بندی‌ها در کنار این خودرو قرار می‌گیرند. خودروهای سانگ یانگ رکستون G4، کیا سورنتو و هیوندای سانتافه، سال‌ها در بازار ایران بوده و در حال قدیمی شدن هستند و حال خودروی تیگو 8 پرو مکس، قادر است آن‌ها را در زمینه‌ی کیفیت بروز و طراحی نو آن‌ها کنار بزند. بنابراین در وضعیت فعلی بازار، تا زمانی که خودروی دو دیفرانسیل و قدرتمند دیگری در بازار ایران عرضه نشود، این خودرو برتری نسبی خود را حفظ خواهد کرد.

سوالات متداول

مشخصات فنی خودروی تیگو 8 پرومکس چیست؟

تیگو 8 پرومکس دارای موتور دو لیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت است که حدود 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو همچنین مجهز گیربکس دو کلاچه 7 دنده‌ نیز می‌باشد.

قیمت تیگو 8 پرومکس چقدر است؟

خودروی تیگو 8 پرو مکس توسط گروه تولیدی مدیران خودرو در بهمن سال امسال(1401) در حدود 2 میلیاردو 280 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

معایب تیگو پرو مکس چیست؟

کیفیت پایین جنس صندلی‌های این خودرو و همچنین عدم سازگاری پیشرانه‌ی این خودرو با بنزین کم کیفیت، از معایب این خودرو است. علت دیگری که بیشتر به عنوان کاهش محبوبیت دیده می‌شود تا عیب، قیمت بالای آن در میان سایر خودروها است.

فونیکس تیگو 8 پرومکس برای آفرود مناسب است؟

خیر، خودروی فونیکس تیگو 8 پرومکس با تمام تجهیزات و مجهز بودن به سیستم AWD‌ یا تمام چرخ محرک، خودروی مناسبی برای آفرود حرفه‌ای محسوب نمی‌شود.

 

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه