آخرین بروز رسانی: 23ام اسفند, 1401توسط

نقد و بررسی و مشخصات فنی لاماری ایما (دانگ فنگ T5 EVO)

لاماری ایما، محصول شرکت خودروسازی دانگ فنگ است که در بازار ایران موجود است. این خودرو در بازارهای خارجی با نام Dongfeng Forthing T5 EVO و Dongfeng Fengxing T5 EVO شناخته می‌شود که در واقع نسخه‌ی سفارشی آن با نام لاماری ایما در بازار داخلی […]

لاماری ایما، محصول شرکت خودروسازی دانگ فنگ است که در بازار ایران موجود است. این خودرو در بازارهای خارجی با نام Dongfeng Forthing T5 EVO و Dongfeng Fengxing T5 EVO شناخته می‌شود که در واقع نسخه‌ی سفارشی آن با نام لاماری ایما در بازار داخلی توسط شرکت شرکت آرین موتور عرضه شده است. لاماری برندی است که آرین موتور برای محصولات تولیدی خود در نظر گرفته است و ایما نخستین خودروی کراس اور برند لاماری است. این خودرو در سال 1400 معرفی شد و سال 1401 به بازار داخلی راه پیدا کرد.

طراحی لاماری ایما

نمای جلویی لاماری ایما

در نگاه اول به این خودرو، طراحی جالب جلوپنجره‌ی آن نظرها را به خود جلب می‌کند و همچنین چیدمان عمودی چراغ‌های اصلی لاماری ایما، طراحی جسورانه‌تری به نمای جلویی لاماری ایما می‌دهد. حضور چراغ‌های جلویی LED در کنار کاپوت، جلوه‌ی خاصی را به این خودرو داده است.

نمای جانبی لاماری ایما

از نمای جانبی این خودرو بسیار ساده به نظر می‌رسد. خطوط ساختاری خودروی لاماری ایما به اندازه‌ی سایر خودروهای مشابه واضح نیست. این می‌تواند دلیلی باشد تا لاماری ایما در نمای جانبی خودرویی ساده و مینیمال به نظر برسد. همچنین در نمای پشتی خودرو، چراغ پیوسته‌ی آن از جنس LED، مشابه به همتایان خود یعنی تیگو 7 پرو یا دیگنیتی یا بسیاری خودروهای مشابه دیگر است و از این نظر نیز تفاوت ساختاری خاصی را در آن شاهد نیستیم. تنها بخش مورد توجه در بخش پشتی خودروی لاماري ايما استفاده از چهار سر اگزوز دایره‌ای است که طراحی آن را نسبت به هم رده‌های خود کمی متفاوت می‌کند.

نمای پشتی لاماری ایما

طراحی فضای داخلی خودرو

طراحی داخلی لاماری ایما

در طراحی داخلی خودروی لاماری ایما، المان‌های متفاوت و ساختاری مناسبی را مشاهده می‌کنیم. نمایشگر پیوسته به صفحه‌ی کیلومتر شمار این خودرو، از ویژگی‌هایی است که تقریبا در سایر خودروهای بروز وارداتی و کراس اور ایران مشاهده می‌کنیم. همچنین، دریچه‌های دایره‌ای سیستم تهویه هوای این خودرو نیز از المان‌های ساختاری مناسب با طراحی داخلی آن هستند.

از المان‌های دیگر داخل خودروی ایما، فرمان چهار شاخه با مرکزی شبیه به محصولات رنج روور است که حروف LAMARI بر روی آن حک شده و ساختاری مرکب با رنگ نقره‌ای و هماهنگ با داشبورد خودرو دارد. به شکل کلی المان‌ها و ساختار دو رنگ داخلی خودروی لاماری ایما توجه خاصی را به خود جلب می‌کند که احساس خوبی را به سرنشینان آن ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های رفاهی و ایمنی این خودرو نیز بخش دیگری هستند که به آن‌ها باید توجه کرد. سانروف پانوراما، سیستم تصفیه‌ی هوای کابین، کنترل لمسی سیستم تهویه و برخی آپشن‌های دیگر این خودرو، نیز از موارد مثبت این خودرو هستند.

مشخصات فنی

Lamari Eama Close Front

لاماری ایما مانند بسیاری دیگر از خودروهای هم رده‌ی خود دارای موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است. اما برتری اصلی آن این است که پیشرانه‌ی آن با پاشش مستقیم است و از هم رده‌های خود قدرت بیشتری را در موتور تولید می‌کند. موتور این خودرو حدود 197  اسب بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور تولیدی آن به 285 نیوتن متر می‌رسد و رتبه‌ی تولید قدرت این خودرو در مقابل سایر خودروهای داخلی در سطح دیگری قرار دارد.

شتاب صفر تا صد این خودرو چیزی حدود 9.5 ثانیه است که نسبتا عدد مناسبی برای این خودروی غول پیکر است. علاوه بر آن، مصرف سوخت خودروی لاماری ایما نیز حدودا 6.6 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است که برای ماشین سنگین و حجیمی مانند لاماری، عدد بهینه و مناسبی به نظر می‌رسد.

به صورت کلی مشخصات فنی لاماری ایما حاکی از موتور قدرتمندتر لاماری ایما نسبت به بسیاری از محصولات دیگر بازار خودرو است. اما این قدرت بالا، حساسیت بیشتر این خودرو را نسبت به کیفیت سوخت در پی دارد و ممکن است در بلند مدت مشکل ساز شود.

  • نام خودرو: لاماری ایما (Dongfeng T5 EVO)
  • کشور سازنده: چین
  • سال (طراحی): 2020
  • موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه
  • حجم موتور: 1481 سی سی
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت: 197 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: 285.0 نیوتن متر در 1500-4000 دور در دقیقه
  • جعبه دنده: 7 سرعته اتومات
  • شتاب 0 تا 100: 9.5 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 240 کیلومتر در ساعت
  • وزن: 1860 کیلوگرم
  • اندازه (میلیمتر): 4565 طول – 1860 عرض – 1690 ارتفاع
  • فاصله بین دو محور: 2715 میلیمتر
  • مصرف سوخت: 6 تا 8.9 لیتر در هر صد کیلومتر
  • حجم باک: 55 لیتر
  • استاندارد آلایندگی: یورو 5

خودروهای هم رده‌ی ایما

برای خودروهای با طراحی مشابه و رقبای لاماری ایما می‌توان به خودروهای جک S5، فردا T5، دیگنیتی، هایما S7 پلاس، تیگو 7 پرو و فیدلیتی و کی ام سی کی 7 اشاره کرد. این خودروها دارای مشخصات فنی نزدیک به لاماری ایما هستند و می‌توان از آن‌ها به عنوان هم رده‌ی این خودرو یاد کرد.

سوال‌های متداول

Lamari Eama Close Rear

ماشین لاماری ایما ساخت کدام کشور است؟

این خودرو در واقع نسخه‌ی شخصی شده ای از دانگ فنگ T5 EVO چینی است که توسط شرکت آرین پارس موتور و در سایت تولیدی این شرکت تحت برند لاماری مونتاژ می شود.

چطور لاماری ایما بخریم؟

شرکت آرین پارس موتور به طور منظم لاماری ایما را از طریق بورس کالا به فروش می رساند.
گروه Digitized

دسته‌بندی: مشخصات و توضیحات خودروهابرچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه