آخرین بروز رسانی: 23ام اسفند, 1401توسط

نقد و بررسی چانگان CS35 پلاس + مشخصات فنی

چانگان CS35 پلاس چانگان CS35 پلاس که سری جدید چانگان CS35 محسوب می‌شود، برای اولین بار در سال 2018 در چین رونمایی شد. خودروی چانگان CS35 در سال 1393 توسط شرکت خودروسازی سایپا به بازار خودروهای ایران عرضه شد. این خودرو ابتدا به صورت وارداتی […]

چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس که سری جدید چانگان CS35 محسوب می‌شود، برای اولین بار در سال 2018 در چین رونمایی شد.

خودروی چانگان CS35 در سال 1393 توسط شرکت خودروسازی سایپا به بازار خودروهای ایران عرضه شد.

این خودرو ابتدا به صورت وارداتی به فروش می‌رسید اما پس از مدتی گروه خودروسازی سایپا شروع به مونتاژ این محصول کرد. سری اول چانگان CS35 به خاطر مشخصات فنی جذاب برای خودروسواران و طراحی مناسب، در ایران محبوب شد و فروش موفقی را در بازار خودروهای کشور داشت. اما در سال 98، شرکت سایپا عرضه‌ی خودروی چانگان را متوقف کرد.

پس از توقف تولید چانگان در ایران، تا چندین سال چانگان در بازار خودروی کشور حضور پر رنگی نداشت. اما پس از آن، شرکت فردا موتور شروع به فروش و عرضه‌ی فردا 511 کرد که در واقع چانگان السوین(Changan alsvin) بود. علاوه بر آن، اخباری از همکاری دوباره‌ی سایپا و چانگان منتشر شده بود. در این اخبار مدیرعامل سایپا اعلام کرد که گروه سایپا برنامه دارد تا دو محصول جدید از چانگان را عرضه کند. دو محصول گفته شده چانگان UNI-T و چانگان CS35 پلاس هستند که به زودی به بازار داخلی خودروها عرضه خواهند شد.

ظاهر چانگان CS35 پلاس

جلوی چانگان CS35 پلاس

Changan CS35 Plus از نظر طراحی و ظاهر خودرویی بروز است و طراحی آن مطابق طراحی‌های خودروهای مدرن است. جلوپنجره‌ی این خودرو، شکلی مشبک دارد و نسبتا بزرگ و پهن طراحی شده است. طراحی این گونه‌ی آن باعث اندکی زمخت تر دیده شدن این خودرو شده است. همچنین، چراغ های اصلی چانگان CS35 پلاس به صورت عمودی طراحی شده و بر روی سپر قرار دارند.

نمای جانبی چانگان CS35 پلاس

نمای جانبی این خودرو، شکلی اسپرت را داراست. علت این ساختار اسپرت و خاص در این خودرو، می‌تواند عدم استفاده از خطوط تیز در طراحی آن باشد. علت دیگر آن استفاده از رینگ‌های خودروی دارای طراحی اسپرت و بزرگ است که با ظاهر کلی خودرو هماهنگی کافی را داراست.

نمای پشت چانگان CS35 پلاس

در بخش انتهایی خودرو، ظاهر چراغ‌های عقب توجه مخاطبان این خودرو را جلب می‌کند. علت آن طراحی باریک و کشیده‌ای است که چراغ‌های عقب چانگان CS35 پلاس داراست. برخلاف بخش جلویی خودرو که ظاهر سخت و خشن‌تری داشت، بخش انتهایی آن ظاهری لطیف‌تر و اسپرت‌تری دارد. علت آن طراحی لطیف‌تر صندوق عقب و دو اگزوزی است که برای این خودرو طراحی شده‌اند.

طراحی داخلی

طراحی داخل کابین چانگان CS35 پلاس

یکپارچگی نمایشگر کیلومتر و صفحه‌ی پخش کننده‌ی چند رسانه‌ای در خودرو ظاهر خاص و زیبایی را به طراحی داخلی این خودروی چینی داده است. فرمان این خودرو ظاهری مانند فرمان خودروهای اسپرت را داراست و غربیلک آن سه شاخه است. همچنین کلیدهای کنترلی کروز و کنترل پخش‌کننده بر روی فرمان آن قرار گرفته است. رنگ قرمز همراه با رنگ مشکی در طراحی این خودرو در تمامی بخش‌های طراحی خودرو خودنمایی می‌کنند.

مواد به کار رفته در داخل خودرو، دارای کیفیت کافی هستند اما با ادامه‌ی تولید این خودرو باید مواد آن را مورد بررسی قرار داد. فضای جلوی پا برای سرنشینان به اندازه‌ی کافی وجود دارد و این خودرو هم به عنوان خودروی خانوادگی و هم به عنوان خودرویی اسپرت ویژگی‌های لازم را داراست.

امکانات رفاهی و ایمنی

چانگان CS5 Plus از نظر امکانات و آپشن‌های رفاهی و ایمنی سطح قابل قبولی را داراست. اما زمان تولید این خودرو توسط سایپا در ایران، ممکن است برخی امکانات رفاهی آن متفاوت باشند. امکانات نمونه‌ی خارجی این خودرو مواردی همچون سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، کروز کنترل، گرمکن صندلی‌های جلو، فرمان برقی، کیسه‌های هوا، ترمز پارک برقی، دوربین 360 درجه و عقب می‌باشند.

مشخصات فنی و دقیق چانگان CS35 پلاس

CS35 پلاس تا به الان در تیپ های مختلف عرضه شده که هر کدام تفاوت‌هایی را با یکدیگر دارند. احتمالا در میان مدل‌های متفاوت آن، سایپا تنها نسخه‌ی تنفس طبیعی این خودرو را به بازار ایران عرضه کند. این تیپ از این سری خودروی چانگان، گشتاور 260 نیوتن متری و قدرت 158 اسب بخار را تولید می‌کند. گیربکس آن از نوع هفت سرعته‌ی اتوماتیک به چرخ‌های جلویی این خودرو منتقل می‌شود.

  • نام خودرو: چانگان CS35 پلاس
  • کشور سازنده: چین
  • سال (طراحی): 2021
  • موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه
  • حجم موتور: 1392 سی سی
  • تنفس موتور: تنفس طبیعی
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت: 158 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: 260.0 نیوتن متر در 1500-4000 دور در دقیقه
  • جعبه دنده: 7 سرعته اتومات
  • شتاب 0 تا 100: 9.0 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 200 کیلومتر در ساعت
  • وزن: 1825 کیلوگرم
  • اندازه (میلیمتر): 4335  طول – 1825 عرض – 1660 ارتفاع
  • فاصله بین دو محور: 2600 میلیمتر
  • مصرف سوخت:  8.8 لیتر در هر صد کیلومتر
  • حجم باک: 53 لیتر
  • استاندارد آلایندگی: یورو 4

مزایا و معایب چانگان CS35 پلاس

مزایا

  • طراحی کابین با مواد اولیه‌ی کیفیت نسبت به هم رده‌های خود
  • طراحی ظاهری مناسب و مدرن
  • ماشینی با فضای مناسب

معایب

  • حساسیت پیشرانه‌ی خودرو به کیفیت سوخت
  • عدم وجود تکنولوژی اندروید اتو و اپل کارپلی در این محصول

سوالات متداول

قیمت چانگان CS35 پلاس چقدر است؟

قیمت چانگان سایپا در زمان عرضه احتمالا در محدوده 650 تا 750 میلیون تومان خواهد بود.

چانگان CS35 توسط کدام شرکت عرضه می شود؟

در دور جدید واردات خودرو در سال 1401، گروه خودروسازی سایپا چانگان CS35 را به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه کرده است.

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس چیست؟

CS35  پلاس از پیشرانه 1.4 لیتری توربو با 158 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور به همراه جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه بهره می برد.

تفاوت چانگان CS35 پلاس با معمولی چیست؟

چانگان CS35 پلاس، در واقع نسل جدید چانگان CS35 است که در سال 2018 معرفی و عرضه شده و در سال 1401 نیز به بازار ایران راه یافت.

سخن آخر

چانگان CS35 پلاس خودروی مناسبی برای انتخاب اسپرت سواران و دوست داران انتخاب‌های اسپرت می‌تواند باشد. این خودرو امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبولی را داراست که مورد پسند بازار خودروسواران ایران خواهد بود. برای رقبا و هم‌رده‌های این خودرو می‌توان به خودروهایی مانند MVM X22 پرو، هایما S5 و تیگارد X35 اشاره کرد. به صورت کلی باید دید که موقع عرضه به بازار، خودروی چانگان سی اس 35 پلاس چگونه عمل خواهد کرد؟

 
تهیه ی پست توسط گروه Digitized

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه